söndag 24 april 2011

Påskdagen

Idag har det varit lika fint väder och jag och Kevin har kämpat på tomten.
Satt potatis och röjt upp!
Platerat om alla hundratals plantor och även citrusarna.

Vi hade en lång diskussion idag du och jag mamma.
Jag ville göra så mycket både ute och inne men du lät mig förstå att man får ta lite i taget!
Du tycker jag stressar fram…jag vet…och det sa jag med, att jag vet, och lugnade mig.
Du har rätt som alltid och jag tar lite av det andra i morgon!
Men mina ”trädgårdsrum” vill jag ha i år….i alla fall ett av dem…och gärna uteplatsen på berget.

Och jag ska sätta en rosenbuske så som du tyckte, vid lampan där uppe.
Men vad skulle de ha för färg, rosorna??
Det pratade vi inte om…..du får fundera och berätta senare.

Pappa lät glad idag när jag ringde, eller på bra humör ska jag säga.
Han har ju upp och nedgångar som oss andra givetvis.
Han mer än oss!
Men jag vet att du är där hos honom, lugnar honom när det blir för mycket!
Och det är jag så tacksam för!

Han sa åter igen att han börjar förstå…nu är det bara vardagen som ska omordnas till att vara själv.
Eller han sa att han förstår vad som skett……men han har kanske inte fullt ut vant sig vid tanken.

Jag har inte förstått…..och jag kommer aldrig att vänja mig vid tanken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar