torsdag 21 april 2011

Min älskade lilla mamma




Vår mamma, hon var och ÄR mitt allt,
mitt förtroende, min kärlek, mitt liv!
Av alla människor, hon slog dem tusenfallt,
hennes devis var,
 ”ta livet med stora kliv.
Men glöm ej allt däremmellan,
SE på liten som stor
Glädjen den varar sällan
om inte kärlek i hjärtat bor”

Mamma,
du är min allra allra bästa vän i livet
du tog dig alltid tid och aldrig du dömde
Du visste att inget kan man ta för givet
Små strider, kontroverser, du snart glömde

För kärleken är evig och stor
den strömmar starkt genom barn och mor
den finns alltid runtomkring
ett oändligt stort, varmt och härligt ting

Tack för att du visade mig vägen
När jag var ledsen, bitter och trött
Att du lät mig förstå att den som ska vinna är trägen
Trots alla svårigheter jag mött

Du gav aldrig upp utan stod vid min sida
Trots att jag i ungdom var ilsken och tvär
Du lyckades alltid få ett slut på min lida
Och tog mig in i din mammasfär

//Suz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar