lördag 23 april 2011

Påskafton

Idag var det ett fantastiskt väder mamma!
Satt du nåt i solen??
Du älskar ju solen!
Och vet du, idag har jag planterat lite rådjursmat…..penseer!
Måste bara komma ihåg att sätta ett par pinnar med Råodör i krukorna.
Tomater, paprikor och chilin frodas här inne och snart är det dags igen att plantera om dem.
Du skulle ju ha plantor, ska jag ge dem till pappa nu??
Orkar han tror du??
Eller det var ju en knasig fråga eftersom det alltid är han som sköter dem.

Hörde nyss ett par Elvislåtar på radion….hörde du dem med?
Han har ju en otrolig röst och jag vet att du älskar honom.

Häromdagen när jag var på en butik såg jag ett fantastiskt änglapar i brons, kanske 30cm höga.
Jag gillar ju inte alls änglar men just de här var så himla fina.
Jag berättade det för pappa.
Han sa ”Köp dem!!” ”Mamma älskar änglar!”
Och jag ska göra det, åka tillbaka och köpa dem och sätta dem vid min stenbänk i trädgården.

Jag hade ett långt samtal med pappa idag.
Han sa att han nu börjar förstå…att du är borta.
Det gör inte jag sa jag.
Jag tror inte jag vill förstå…..
Jag har så mycket att berätta mamma.
Det är så mycket som hänt!
Det är sex veckor sedan vi talade med varandra.

Jag vill att du ringer mig nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar