tisdag 19 april 2011

5 ½ vecka

Häromdagen fick jag cd´n med korten från din begravning!
Vad vackert det var mamma!
Otroligt vackra blommor och kistan var nog den finaste man kunde hitta!
Det jag för alltid kommer att minnas var när solstrålen kom in och lyste upp din kista mot slutet av akten.
Det var en sån trygghet som strömmade genom mig då!
Pappa sa att det var ett tecken på att du fann ro och reste!
Att solstrålen lyste upp din väg!

Och idag kom en kopia på griftetalet från prästen.
Det var jobbigt att läsa men det kan vara bra att ha längre fram.
När man funderar och undrar….då kan det vara bra att läsa igenom det.
Jag har gjort en kopia till pappa, jag ska skicka det i morgon till honom.
Och jag har även gjort färdigt en del kuvert med min adress och frimärken som jag ska sända med.
Om det är nåt….du vet, nåt viktigt han vill låta mig ta del av eller bara nån kul tidningsartikel.

Jag ringer honom varje dag mamma, jag måste ringa hem varje dag!
Men jag saknar dig oerhört, våra samtal, dina råd!

Idag såg jag en kul grej på nätet, det var om gamla huskurer från 1900 talets början.
Jag skrev ut den och skulle sända den till dig, vet att du tyckte sånt var skoj att läsa.
Jag sänder den till pappa nu.
Du får läsa den med honom!

Barn när de är små och inte kan eller får tillåta sig att gråta,
säger att de har så ont i halsen
Jag har ont i halsen……och i själen…och i hjärtat
//Suz

1 kommentar:

  1. Lilla syster, jag kan känna din sorg och förtvivlan och jag gråter när jag läser dina tankar.
    Att mista en nära är så tungt och jag vet hur du känner .

    Men tro mig med tiden lär man sig leva med sorgen. Jag trodde inte på dem som sa det när jag var mitt uppe i sorgen. Man glömmer aldrig och det är fortfarande tungt när jag tänker på de mina som vandrat vidare. Jag känner också en glädje över att fortfarande ha dem hos mig. Min man, min bror, min farmor finns alltid hos mig och jag känner konstant deras närvaro. Jag vet att de finns där och känner mig trygg med det.

    Du ska se att när det värsta har lagt sig och du har lärt dig leva med så kommer även du att ha dina samtal med Barbro på ert speciella sätt. Så sitt i hennes stol och prata med henne, känn närvaron, bli inte rädd när hon kommer så kommer du att bli starkare.
    Ring om du bara vill prata av dig, jag finns här.

    Kram, kram..

    A-M

    SvaraRadera