fredag 8 juli 2011

Motigt

Idag var vi med pappa på bouppteckningen.
Kändes jättefel för mig.
Sitta där och lyssna på vad ni har för skulder och tillgångar...nej jag stängde öronen.
Jag visste inte att det var så...trodde bara vi skulle skriva under några papper och sen var det klart.
Det här var ju nåt som var mellan pappa och dig.
Nåja nu är det gjort och jag vet vad en bouppteckning innebär!

Sen gick vi systrar lite på stan och handlade lite.
Som vanligt ser jag massor som handlar om dig och som jag vill köpa till dig.

Kanske ska göra en "mammalåda" där jag samlar allt och som jag kan ta med mig då vi ses sen??

Pappa uppskattade mycket att vi kom men vart nog lika glad när vi åkte igen :)
Tror han tycker det är lite stojjigt när vi är där allihop...fast trivsamt...men jobbigt...ja du vet.
Så i dag var en mammadag igen....en tung mammadag.

Den obefintliga sömnen spelar säkert en stor roll med.

Pappa sover också sämre än någonsin...kan du inte vara med honom på kvällarna och hålla honom i handen så han får somna tryggt och få den sömn han så väl behöver för att klara den tuffa vardagen??
Vet att ni pratar på kvällarna men stanna kvar lite hos honom mamma, så han får ro!

Just ro är någonting vi alla saknar tror jag.
Man drömmer, tänker, minns , saknar, gråter!
Du är oerhört saknad mamma!!
Tänker på dig varje dag och vill bara att du kommer tillbaka!
Du är min mamma, min allra allra bästa vän och den som förstår mig bäst!
Jag är så ensam utan dig mamma!!

Glömde ta med mig hjärtat jag gjort till dig som jag ska sätta i minneslunden....vi kom aldrig dit idag så jag tar det nästa gång.
Tills vidare står det hos dig i biblioteket på bordet vid din fotölj.
Älskar dig över allt i universum och tillbaka!!
Saknar dig gränslöst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar