lördag 7 maj 2011

8 veckor

I dag är det 8 veckor sedan du lämnade oss!
8 veckor och en dag sedan jag talade med dig, just nu på minuten!
Hur ska jag kunna vara här utan dig mamma?
Jag saknar dig så enormt mycket!

Jag hittade denna som jag skrev till dig 1997 och som du fick av mig.....minns du?

Till mor
Tack för att du gav mig livet
och vårdade mig så ömt
Lärde mig att aldrig ta för givet
och låta gammalt vara glömt

Tack för att du alltid fanns där
i både glädje och i sorg
Lärde mig leva nu och här
och riva murarna runt min borg

Tack för allt du ger mig
i både litet och stort
Hur ska jag någonsin kunna tacka dig
och allt du för mig gjort?

Fast jag nu är vuxen och på egna ben ska stå
känner jag mig ibland så liten och tyngd i mina steg
och ganska så kluven om vart jag ska gå
Då är du genast där och lotsar mig på min väg

Vad för människa vore jag utan dig?
Utan din trygghet och vakande hand
Jag skulle snart bli rätt vilsen, eller hur säg?
Tack kära mor för ditt starka band!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar